Нове відкриття вчених на Місяці робить освоєння супутника ще більш реальним

Фахівці з США знайшли на супутнику Землі величезні поклади льоду в районі південного полюса Місяця. Тепер космонавти на місячній базі будуть забезпечені водою.

Фото від invaders.com.uaЗонд LRO несподівано виявив поклади льоду в світлих кратерах на південному полюсі Місяця, що значно розширило запаси води на супутнику нашої планети, йдеться в статті, опублікованій в журналі Icarus, розповідають Патріоти України з посиланням на Нескучные новости.

Ми завжди думали, що лід на Місяці повинен бути присутнім у всіх точках, де температура досить низька для його формування, але насправді це далеко не завжди так, і ця особливість Місяця вже давно інтригує нас. Тепер у нас є достатньо даних для того, щоб приступити до розкриття загадки про те, звідки взялася ця вода. Це важливо не тільки для колонізації Місяця, але і для відповіді на питання, звідки взялася вода на Землі “, – розповідає Меттью Зіглер (Matthew Siegler) з Планетологіческого інституту в Тусоні (США).

Одним з головних відкриттів зонда LRO стало те, що йому спільно з зондом LCROSS вдалося знайти сліди води в кратері Кабеус на південному полюсі Місяця. Крім того, LRO знайшов своєрідні зони вічної мерзлоти, куди не потрапляють промені Сонця і де лід, в теорії, має існувати вічно. У 2012 році зонд виявив лід і в світлих частинах кратерів.

Ключову роль в цьому відкритті зіграв російський нейтронний детектор LEND, який підказав ученим НАСА і їх вітчизняним колегам точки на південному полюсі, де можлива частка води і льоду була максимальною.

Виявити нові запаси льоду Зіглер і його колегам допомогли два інших прилади LRO – лазерний висотомір LOLA і інфрачервоний термометр Diviner, здатний заміряти навіть невеликі коливання температури на поверхні Місяця.
З їхньою допомогою вчені склали дві карти, що показують температуру різних регіонів на поверхні Місяця і їх альбедо. Як пояснює Зіглер, комбінація цих параметрів дозволяє досить точно знаходити запаси льоду – заморожена вода, за словами вченого, зазвичай холодніша, ніж сухий грунт, і при цьому краще відображає світло.
До того вчені НАСА і їх російські колеги шукали воду виключно в темних і холодних кратерах на полюсах Місяця, куди промені Сонця не проникають взагалі або потрапляють вкрай рідко, що запобігає випаровуванню льоду.
Зіставлення даних з Diviner і LOLA показало хибність такого підходу – виявилося, що великі запаси льоду зосереджені не тільки в холодних і темних, але і в яскравих і відносно теплих кратерах на південному полюсі Місяця.
Це відкриття додає загадковості місячним запасами води – на Місяці, незважаючи на велику відстань між нею і Сонцем, льоду приблизно в чотири рази менше, ніж на Меркурії, першій планеті Сонячної системи. Чому це так, вчені поки не знають, але вони сподіваються, що нові спостереження LRO допоможуть знайти відповідь на це питання.

"У відповідь на теракт в Москві РФ знищила штаб-квартиру СБУ": Пропагандисти Кремля запустили нову серію фейків у західних ЗМІ